Ankara çıkışlı günübirlik turlar, konaklamalı turlar, haftasonu turları, doğa turları, piknik turları,

Switch to desktop Register Login

Yurtdışı Turları

Baştanbaşa Gürcistan Turu 20-23 Nisan 2013

3 gece 4 günlük süre içerisinde Kars'tan başlayacak, posof Türközü sınır kapısından ver elini Gürcistan diyeceğiz. Borjomi, Gori, Tiflis ve Batum olacak. Gürcistan içlerinde olacak yolculuğumu. Program aşağıda...

Tema Vakfı ile yapacağımız bu turumuzda Kars buluşmalı, Trabzon uğurlamalı bu turumuza Türkiyenin her yerinden bekliyoruz.

PROGRAMIMIZ

1.GÜN: Anadolu Jet Hava Yollarının TK 7090 sefer sayılı tarifeli uçağı ile saat 09.00 de Ankara Esenboğa hava limanından, Kars’a hareket ve saat 10.35'te Kars Hava limanına varış. Bizi bekleyen aracımızla şehir merkezinde vereceğimiz bir çay molası sonrası Gürcistan’a doğru yola çıkıyoruz. Yol güzergahımızda deniz seviyesinden 2 bin metrenin üzerinde bulunan ve bu yükseklikte martıların yaşadığı Çıldır Gölü kenarında fotoğraf çektirdikten sonra Posof’a hareket ederek öğlen yemek arası veriyoruz. Yemek sonrası Tema Arıcılık projesinin olduğu alanda fotoğraf çektiriyor ve Türközü gümrük kapısından Gürcistan’a giriyoruz.  Boydan boya Gürcistan Tiflis-Batum hattını gezeceğiz. (Uzun ve yorucu bir yolculuk olacak. Bu güzergahı tercih etmemizdeki etken; Gürcistan'ın içlerini ve yaşamlarını gerçek dokusunu görecek şekilde hareket halinde de olsa görmek. )Yol güzergahımızda Borjomi – Kharagauli Milli Parkı’na varacağız. Dağlar arasında yemyeşil vadileri ve mineral suları ile adeta bir cennet parçası olan bu parkta maden suyunu çeşmeden içtikten ve isteğe bağlı Gürcistan 3 boyutlu şehir haritasının olduğu müzeyi gördükten sonra yaklaşık 4 saat sürecek yolculuk sonrası Gürcistan başkenti Tiflis’e varacağız. Akşam yemeği ve dinlenme sonrası gece her şeyi ile yeniden yapılan Tiflis’te gece eğlenceli bir mekanda akşam yemeği yiyecek, gece gezecek ve otelimize geçerek dinleneceğiz.

2.GÜN:Kahvaltı sonrası Tiflis şehir gezisine  başlayacağız. 5. yüzyıldan günümüze başkentlik yapan ve köklü bir geçmişe sahip Tiflis unutamayacağımız güzelliklerde bir şehir. Her yer, Gürcü ve Ortodoks kültürünü yansıtan tarihi binaların ve son dönemde yapılan modern mimarinin son derece ihtişamlı eserleri ile dolu. İlk gezeceğimiz alan; “Açık Hava Etnografya Müzesi”. Sonra sırası ile Narikala Hisarı içinde kalan Jarden sokaklarında geziyoruz. , etrafındaki Metekhi Kilisesi ve şehirdeki Osmanlı eserlerini, Sameba Katedrali ve Eria Tepesi göreceğiz. Öğle yemeğini şehrin merkezindeki Jarden Meydanı’nda yedikten sonra Tiflis’ten ayrılıyoruz.

Bir sonraki durağımız ise Gori isimli küçük bir yerleşke. Burası sadece Gürcistan ya da Komünist Rusya tarihini değil dünya tarihinde de iz bırakan lider Stalin’in doğduğu şehir. Stalin’in anısına, müze haline getirilen doğduğu evi geziyoruz. Burada Stalin’in Batum’a gitmek için kullandığı tren bile her şeyiyle korunmuş bir halde görülebiliyor. Yolumuza devam edip geç saatlerde Batum’a geleceğiz. Akşam yemeğimiz Batum’da, yöresel zengin içeriği ile Gürcü yemekleri olacaktır. Ayrıca Yöresel şarap’ta masamızdan eksik olmayacaktır.  Konaklama için Batum’daki otelimize yerleşeceğiz.

3.GÜN: Otelde yapacağımız kahvaltının ardından Batum şehir gezimize, dünyanın sayılı Botanik Parkları arasında yer alan genetik olarak bir çok bitki çeşidinin olduğu ve mikroklima özelliği dolayısı ile Karadeniz’de Akdeniz iklimini hissedeceğimiz Park ziyareti ile başlayacağız.(yaklaşık 2-3 saat arası)  Milli park botanikçisinin anlatımları eşliğinde geçecek gezimiz sonrası öğle yemeği molası vereceğiz. Karadeniz sahil restaurantta vereceğimiz yemek molası sonrası Batum Acara Etnoğrafya ve doğa müzesini gezip, tarihleri hakkında bilgi alacağız. Gürcü mimari karakteristiğini anlatması açısından; Eski postane binası, şehrin en büyük ve gösterişli binası Virgin Mary kilisesi gezileri sonrası serbest zaman. Batum halka açık plajları ile yaklaşık 30 km üzerinde bir uzunluğa sahiptir. Kıyıları tamamen kentpark konumundadır. Batum şehir gezileri sonrası otelimize gelip kısa süreli dinlendikten sonra muhteşem zengin ve unutamayacağınız Gürcü yemeklerini otelimizde yedikten sonra Batum’da gecenin keyfini çıkarıyoruz. Konaklama Batum otelimizde.

4.GÜN: Sabah kahvaltı sonrası Batum’da alışveriş için vereceğimiz serbest zaman sonrası Batum’dan Ayrılıyoruz. Yol güzergahımızda Rize bezi alışverişinden sonra Trabzona’a hareket ederek  Trabzon şehir gezisi kapsamında; Kunduracılar çarşısında alışveriş molası verdikten sonra Boztepe’de vereceğimiz kahve molası sonrası  akşam yemeği molası veriyor ve havaalanına giderek  TK 7067 sefer sayılı uçak ile saat 20.45’ta hareket ederek saat 22.05’de Ankara’da oluyoruz.

Daha önceki etkinlik fotoğraflarımızdan...

Ercan ASLAN

Kredi kartı
3 taksit
Yetişkin 730 TL 730 TL 755 TL

Taksitlendirmeler; Yapı kredi World ve Bonus kartlarına yapılmaktadır.

NELER DAHİL?

Özel araçla ulaşım,Yerel araçlar, Batum’da ve Tiflis’de yerel araç ulaşımları,  konaklama(2 gece Batum , 1 gece Tiflis konaklama) Tursab seyahat sigortası, Yarım pansiyon konaklama, Batum ve Türkiye için ayrı ayrı rehberlik, Batum ve Tiflis’te Restaurantta zengin çeşitleri ile yemek ve yöresel şarap ikramı , Araç içi ikramlar,Kırkayaklar / Artıyaşam Turizm acenta refakati.

NELER HARİÇ?

Gidiş ve dönüş uçak/ulaşım biletleri, Öğlen yemekleri, Kişisel Harcamalar, Müze ve ören yeri giriş ücretleri, Yemeklerde alınacak alkollü içecek ücretleri, Pazaportla giriş için 15 liralık yurtdışı çıkış harcı yada kimlikle girişte alınacak 1 liralık giriş ücreti(Kişisel olduğu için katılımcının ödemesi istenmektedir.)

YANINIZA ALIN

Pasaportunuz (Free shopta alışveriş yapmak isterseniz), Nüfus cüzdanı Kimliğiniz, kişisel malzemeleriniz. Uygun bir sırt çantası, kalın çorapla giyilmiş iyi bir yürüyüş ayakkabısı, yağmurluk, hava koşullarına uygun koruyucu aksesuar, şapka, kol ve bacakları kapatan giysiler, yedek çorap, fotoğraf makinası, kişisel ilaçlar, müze kartlarınız

KARS İÇİN HAVA TAHMİNİ

Artıyaşam | Kırkayaklar Turizm.